Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ
              

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ Ν. 4547/2018
ΔΕΝ ΕΝΤΑΣΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση. 
Με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 2 του ν. 4547 και την εγκύκλιο για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης προβλέπεται συγκεκριμένα ότι «….στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., συνιστάται για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, η οποία υποστηρίζεται στο έργο της από το Κ.Ε.Σ.Υ., συγκροτείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και αποτελείται από το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ. και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.»
Για να ασχοληθεί το ΚΕΣΥ με ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 11, παράγραφος 4β) πρέπει να έχει «αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»!
Στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (στις οποίες το ένα μόνο μέλος - ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ - έχει γνώσεις ειδικής αγωγής), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση (;) και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!
 Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, ο νόμος 4547 προβλέπει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αφού αιτιολογημένα (!) αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, στέλνει τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση!
Συμπερασματικά:
ü  Η διαδικασία διάγνωσης γίνεται δαιδαλώδης με απαιτήσεις τεράστιου χρονικού διαστήματος με πολλές ενέργειες δράσεις από το σχολείο (επικοινωνίας, παιδαγωγικής δράσης και αξιολόγησης, τεράστιας γραφειοκρατίας και συνεδριάσεων) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προκύψει διάγνωση για τον μαθητή πριν από το μέσο της σχολικής χρονιάς!!! Κατά συνέπεια όλες οι περιπτώσεις των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  παραμένουν στην τάξη χωρίς καμία απολύτως εκπαιδευτική υποστήριξη! Μάλιστα αυτό το εμφανίζουν ως καινοτομία στο όνομα της «συμπερίληψης».
ü  Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για τη αντιμετώπιση όλων των παιδιών και να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση και χωρίς να έχουν ειδικές γνώσεις και την αρμοδιότητα για να κάνουν κάτι τέτοιο.
Αυτό, εκτός από αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί! Η διαδικασία της αξιολόγησης διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης(!), όπως μέχρι τώρα. Κάθε μαθητής πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης στη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη, άμεσα.
ü  Τεράστιος ο  φόρτος δουλειάς για τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης ως το μόνο εξειδικευμένο προσωπικό κάθε σχολείου (όπου υπάρχει και ο οποίος φυσικά και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να αντικαταστήσει την διεπιστημονική επιτροπή) αλλά και για τους εκπαιδευτικούς της γενικής παιδείας και το δ/ντή /προϊσταμένη  νηπιαγωγείου. Τόσο οι ενέργειες όσο και η γραφειοκρατική δουλειά που απαιτείται για κάθε παιδί στο σχολείο επιμηκύνει το εργασιακό ωράριο ενώ φορτώνει τις/τους συναδέλφους με τεράστιο όγκο δουλειάς αποπροσανατολιστικό από την καθημερινή δουλειά στην τάξη.
ü  Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη διαδικασία θα εξαναγκάζουν τις οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.
ü  Με το μπλοκάρισμα στην έκδοση διαγνώσεων θα περιορίζονται δραστικά η διαπίστωση κενών και κατά συνέπεια και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής – παράλληλης  στήριξης. Ιδιαίτερο πρόβλημα θα δημιουργηθεί με τις νέες διαγνώσεις σε παιδιά νηπιαγωγείου και Α’ δημοτικού που θα παρεμποδιστούν δραστικά από τη νέα διαδικασία ενώ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα για την επαναξιολόγηση των υφιστάμενων διαγνώσεων. Η συρρίκνωση των δομών της Ειδικής Αγωγής ξεκινάει άμεσα με την υλοποίηση αυτής της απόφασης.
ü  Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!, στη λογική της αυτονομίας της σχολικής μονάδας που «πρέπει να τα λύνει όλα μόνη της».
ü  Το Υπουργείο μεταφέρει την αναγκαιότητα διεπιστημονικής αξιολόγησης, διάγνωσης αλλά και ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων, προετοιμάζοντας ΚΛΙΜΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΟΤΙ  «μπορούμε με λίγα και απλά πράγματα να βοηθήσουμε μαθητή που χρειάζεται ειδική εκπ/κή υποστήριξη  (και) μόνοι μας», και υποβαθμίζει την ανάγκη για ειδική εκπαίδευση ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. Μεταφέρει δηλαδή την ευθύνη του στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης, ιδιαίτερα στα σχολεία που δεν λειτουργούν ΕΔΕΑΥ, καλώντας τον είτε να «αξιολογήσει» τους παραπάνω μαθητές με άτυπα εργαλεία και να κάνει «μπαλώματα» στην καθημερινή του διδασκαλία με «εύκολες» και έτοιμες λύσεις, είτε να πειραματιστεί σε πεδία που δεν έχει εκπαιδευτεί.
ü  Η Κυβέρνηση υιοθετεί την αντίληψη περί «λειτουργικότητας της αναπηρίας» και της «συμπερίληψης» που υποστηρίζουν Ε.Ε και ΟΟΣΑ , ακυρώνοντας με αυτό τον τρόπο τις ανάγκες που προκύπτουν από τη φύση και τη βαρύτητα της αναπηρίας. Το Υπουργείο, με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-ΕΕ για πλήρη ένταξη δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα με εκπτωτικές λογικές στο οικονομικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πεδίο.  Το κράτος «απελευθερώνεται» από τις ευθύνες του απέναντι στους αναπήρους και η ιδιωτική πρωτοβουλία αναλαμβάνει να επεκτείνει την κερδοφορία της από τα πεδία απόσυρσης του κράτους.






ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
·         Την άμεση απόσυρση της με Αρ. Πρωτ. 220703/Δ3/21-12-2018 εγκυκλίου του  Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη σύσταση    Ομάδων    Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών/τριών.
·         Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις δημόσιας και δωρεάν ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, εντός των εκπαιδευτικών δομών του Υπ. Παιδείας.
·         Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς τα προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές, στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ σε σύντομο χρόνο.
  • Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα - και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο - η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση της υποστήριξης.
ΚΑΛΟΥΜΕ:
·         Τους Συλλόγους Διδασκόντων να λειτουργήσουν όπως λειτουργούσαν μέχρι σήμερα, υποστηρίζοντας με υπευθυνότητα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες. Να μη μπουν σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών τους δικαιωμάτων. Να συνεχίσουν να απαιτούν να εξασφαλίζονται όλες οι προϋποθέσεις ΔΗΜΟΣΙΑΣ και ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΑΙΡΗΣ αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εντός των εκπαιδευτικών δομών του υπ. παιδείας.  Να συνεχίσουν να κάνουν ότι έκαναν ως τώρα, απλή παιδαγωγική έκθεση προς το ΚΕΣΥ (και όχι όλη τη νέα διαδικασία) και να παραπέμπουν τα παιδιά.
ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ να μη σπεύσουν να συγκροτήσουν τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξηςέξω από τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντά μας  αδυνατούμε να αναλάβουμε καθήκοντα που δε μας αντιστοιχούν – έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει συγκεκριμένο όριο χρονικό για τη συγκρότησή τους. Επισημαίνουμε σε όλους τους συναδέλφους ότι η συγκρότηση των  ομάδων  σημαίνει και αποδοχή του νέου ρόλου και των ευθυνών που αυτή φέρει.
·         Τη ΔΟΕ   να καλύψει συνδικαλιστικά, με όλα τα μέσα, τα Σωματεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και  λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.



ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

• Διαχρονικά, με τους πρόσφατους αγώνες μας και με την κλιμάκωσή τους στο επόμενο διάστημα, στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με 30.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ, με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                              Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ                                                          ΠΑΝΤΑΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου